marți, 10 februarie 2015

Ilex aquifolium

Îmi plac foarte mult ilicele (sau laur, cum am mai găsit denumirea). Zilnic trec pe lângă o curte în care sunt două tufe mari şi un pomişor. Mă uit cu jiiind... Zilele trecute, am găsit pe jos o frunză şi două fructe. Bineînţeles că m-am aplecat imediat şi le-am luat.
Frunza este neaşteptat de ţepoasă! Fructele au seminţe, le-am pus la uscat. Oare din ele pot răsări plăntuţe? Să vedem...
(Pe un site scrie că germinează greu, uneori durează 16-18 luni până încolțesc!!!)

Aveți experienţă în creşterea acestei plante?

Comoara mea :)  -   frunză, fruct, sămânță de ilice

4 comentarii:

  1. Nu cunosc nimic despre această plantă dar frunza este frumoasă, poate este potrivită pentru gard viu...Succes cu semințele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, e folosită și pentru gard viu.
      Aseară m-am uitat pe net și sunt destul de descurajată. Se pare că e o plantă care crește destul de greu, deci și dacă aș avea noroc să germineze semințele, tot aș avea nevoie de ani să văd vreo plăntuță din ele. :)
      Mai bine m-aș orienta către butași.
      În fine, acum, dacă tot am semințele, nu o să le arunc. :) Vedem ce o să se mai întâmple, experimentez. :)

      Ștergere
  2. E o planta despre care nu stiu aproape nimic, doar ca e foarte decorativa si frunzisul e peren. Eu in locul tau as cauta o plantuta gata inradacinata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, foarte decorativă. Am văzut că se folosește foarte mult iarna, ca ornamente de Sărbători.

      Așa o să fac, cred. E mult mai înțelept să caut plăntuță, altminteri risc ca peste vreo 4 decenii să-mi sărbătoresc al 80-lea an de viață cu ochii pe semințe, să văd dacă ieees, nu ieees... :)

      Ștergere